募集要項

メディカルアフェアーズ


 

メディカルアフェアーズ メディカルエクセレンス&オペレーション カスタマーサポートセンター
オンコロジー・ドラッグインフォメーション CSCスペシャリスト/シニアスペシャリスト/アシスタントマネージャー
CSC Specialist/Sr. CSC Specialist/CSC Assistant Manager,
Oncology Drug Information, Customer Support Center, Medical Excellence & Operation, Medical Affairs

当社のカスタマーサポートセンターは、現在薬剤師資格保持者およびMR経験者約30名により、医療従事者および一般の方からのお電話によるお薬相談のお問合せに対応しています。お問合せの内容により、
メディカルアフェアーズ内各部署、マーケティング本部など多様な社内関連部署と連携しています。

  • 当社のオンコロジービジネスの成長および部署の役割の拡大にともない、がん領域の問い合わせ対応を行うスタッフのスーパーバイザー的な役割と人財育成を担い、カスタマーサポートセンター マネージャーを補佐する人財を募集します。
  • 今後、会社の成長に伴いコールセンターも変化していきます。 がん患者を取り巻く医療環境と、革新的な治療薬に対する強い関心を持ち、コールセンターの業務を通じて、自身も成長し、新しい知識や能力の開発に興味のある方に、ぜひ、応募していただきたいと考えております。特に今後予定されるオンコロジー製品の適応追加や、マーケティングの戦略的な施策のサポートに当たっては、社内関係部門やグローバル関係部署との調整を行いながら、カスタマーサポートセンターが、適切な役割を行えるよう、マネージャーをサポートしていただきたいと思います。

  • Our Customer Support Center (CSC) is looking for a motivated candidate who is interested to support and lead a series of call center projects, including new product launch. CSC is moving forward to provide excellent customer support in Oncology as our company is glowing to leading company in oncology area.

    • CSC is responsible for taking inquiries from all stakeholders, including Health Care Professionals, Patients, supported by contracted pharmacists and ex-MRs. Also, CSC works with various internal partners, such as R&D, MA, Marketing and Sales.
    • CSC is looking for a talented person to support CSC manager to drive the call center business forward and build on its successes in Oncology area.
    • CSC is looking for those who are entrepreneurial, like working with and talking to lots of people, and have experiences in pharmaceutical business.
    • CSC is looking for those who have worked with or worked in call center therefore, understands how call center work like.


    • 職務内容/R&R
      • 日本におけるカスタマーサポートセンターとして「お薬相談」のベストプラクティスのため、スタッフの製品知識の習得、継続研修、コールセンターマナー、コールセンターのシステムの運営など包括的な運営に参加すること。
      • メディカルアフェアーズの一員として、幅広い製品群と疾患領域に対する理解を深め、常に、国内外のメディカルアフェアーズの情報、コンプライアンス等の各トレーニングに対して積極的であること。
      • 社内関係部門(メディカルインフォーメーション、IT、マーケティング・ファーマコビジランス部門、戦略部門、開発、生産、広報など)との連絡・調整をリードすること。
      • カスタマーサポートセンターの戦略的な拡大の新プロジェクトに対して、サポートすること。
      • オンコロジー製品の適応追加に向けて、コールセンターの領域担当チームを、研修手配、資材手配、システムサポートなど様々な点でリードし、またサポートすること。
      • As a member of Customer Support Center in Medical Affairs, a candidate need to aggressively
      • participated in series of whole call center improvement programs, such as:
        - Oncology Product training
        - Continuous training in Oncology
        - Improving call center staff’s productivity and quality
        - Call center system replacement project.

      • As a part of Medical affairs, a candidate should be keen on Oncology areas, compliance, and Global Medical Affairs activities.
      • Work closely with internal stakeholders (Medical Information, IT, Marketing, Pharmacovigilance, Strategy, Clinical Development, Manufacturing, Communications, etc.)
      • Support and implement CSC strategic projects.
      • Especially, for timings of our oncology product’s new indications approvals, support and lead CSC Oncology staff by assisting the training schedule, material support, system support, etc.
      応募資格/Qualifications
      必須条件/Required:
      • 薬剤師資格保持者
      • 医薬品業界(がん領域)における経験 (3年以上)
      • コールセンターもしくはコールセンターと連携する医薬情報部門の業務経験
      • がん領域およびMSDの広い疾患領域に対する興味および学習意欲のある方
      • コールセンタービジネスのポテンシャルに対して、興味および熱意が持てる方
      • 自律的にMSDのカルチャーを学び、成長しようという意欲のある方。
      • 社交的であり、様々な経験を楽しいと思える方。
      • 社交的であり、様々な経験を楽しいと思える方。
      • 日本語(書く、話す)において、コミュニケーション能力 がある方
      • 基礎的な英語力(TOEIC 750点程度、通常の英文メール読解ができる程度)
      • 論理的思考、問題分析・問題解決能力、リーダーシップ
      • Pharmacist
      • Experience pharmaceutical industry in Oncology, (more than three years)
      • Call center experience and/or Medical Information with Call center experience.
      • Demonstrated ability to increase productivity and continuously improve methods, approaches, and departmental contribution. Commitment to continuous learning of our products / relevant therapeutic areas.
      • Experience working in a flexible, employee empowering work environment.
      • Have passion for call center business to drive for growth
      • Demonstrated effectiveness in holding conversations with customers, customer evangelism, and customer-focused product development and outreach.
      • Have willing to learn corporate culture, and to contribute to human health by developing personal skills.
      • Ability to lead in an environment of constant change.
      • Highly developed, demonstrated teamwork skills.
      望ましい条件、資質/Preferred:
      • 病院薬剤師(がん専門薬剤師が望ましい)
      • Hospital Pharmacist Oncology Pharmacist is preferable
      勤務地 本社 九段下
      勤務時間 7時間45分/日(所定労働時間)
      休日・休暇 完全週休2日制(土日)、祝日、年末年始、創立記念日、年次有給休暇、夏季特別休暇等
      給与 当社規定に準じる
      昇給 年1回(4月)
      賞与 年1回(3月)
      諸手当 通勤手当、住宅手当等
      保険 各種社会保険
      制度 借上社宅制度/退職金制度/財形貯蓄制度/保育料補助制度等
      応募方法 ホームページ所定フォームよりご応募ください。
      メールにて職務経歴書(書式自由)をお送りください。
      ご相談

      業務内容、応募要件の確認や、選考プロセス(ご来社が難しい海外・国内遠方等のケース)入社時期調整等々。ご応募前のご相談・事前情報収集として、お気軽に問い合わせください。
      <ご相談受付>こちらのメールにご連絡ください。